سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

بازرسی از ۱۱۰ مکان برگزاری عزاداری دهه اول محرم

  • کد خبر: ۴۰۰۲۶
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
بازرسی از ۱۱۰ مکان برگزاری عزاداری دهه اول محرم
کارشناس سلامت و بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بازرسی از ۱۱۰ مکان برپایی عزاداری در ۲ روز گذشته خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | حمید جهاندخت با اعلام این خبر افزود: در جلسه‌ای که پنجشنبه، ۳۰ مردادماه در دادستانی برگزار شد، مقرر شد تا گروهی متشکل از نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی، قوه قضائیه و اداره بهداشت برای بازرسی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی عزاداری‌های محرم و صفر تشکیل شود تا دستورالعمل‌های عزاداری این ایام به‌درستی اجرا شود.

وی با اشاره به صدور مجوز برای ۴۵۰ هیئت مذهبی در مشهد گفت: این هیئت‌ها در سامانه بیرق که زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شده است، تمام اطلاعات و فعالیت‌های خود را ثبت کرده‌اند و امسال هر هیئت باید یک همیار سلامت مستقر در محل برگزاری مراسم داشته باشد که تمام پروتکل‌های ابلاغی را به‌درستی بررسی کند.

جهاندخت درباره فعالیت‌های ایستگاه‌های صلواتی در شهر تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی و استانی کرونا، امسال هیچ‌گونه نذری توزیع نخواهد شد و ایستگاه‌ها فقط برای پخش نوحه و سخنرانی‌های مذهبی بدون تجمع و پذیرایی می‌توانند دایر باشند. البته در برخی نقاط شهر مانند بولوار شهید هاشمی‌نژاد، سناباد، گلستان، فلسطین و چند نقطه دیگر شهر، توزیع نذر‌ها و چای گزارش شده بود که گروه‌های نظارت و بازرسی با حضور در آن مکان، نذر‌ها را جمع‌آوری کردند.

وی به تعداد گروه‌های نظارت و بازرسی اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۷۰ گروه مشترک با محوریت اداره بهداشت در شهر فعالیت می‌کنند و گزارش‌های خود را می‌فرستند. برای اثربخشی بهتر و رعایت تمام شئونات، گروه‌های مشترک در وهله اول اقدام به تذکر شفاهی خواهند کرد، سپس تذکر کتبی و در صورت ادامه تخلف، نماینده مقام محترم قضایی حاضر در گروه بازرسی برای اعمال قانون، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

جهاندخت با اشاره به اینکه متولی اصلی برنامه‌ریزی‌های دهه اول محرم سازمان تبلیغات اسلامی است، خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت در کنار این سازمان و سایر دستگاه‌های اجرایی، وظیفه بررسی و نظارت را دارد و همشهریان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، مراتب را با شماره ۱۹۰ یا سازمان تبلیغات اسلامی در میان بگذارند.

وی به بازرسی‌های ۲ شب ابتدایی دهه اول محرم اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۱۰ بازرسی از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و مدارس انجام شده است که یکی از این بازدید‌ها به‌صورت گشت‌های مشترک بوده است و معاونت بهداشت به ۲۶ شکایت مردمی مستقیم رسیدگی کرده است. هم‌چنین ۱۲۰ گروه بهداشتی در مشهد در ایام عزاداری حسینی و ۸۳ گروه دیگر در ۱۳ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خواهند داشت.

جهاندخت در جمع‌بندی صحبت‌های خود متذکر شد: برپایی هرگونه مراسم عزاداری در مساجد ممنوع است و فقط برپایی نماز جماعت با یک‌چهارم ظرفیت استاندارد مجاز است. گندزدایی و ضدعفونی مستمر سرویس‌های بهداشتی مکان‌های ویژه عزاداری، استعمال‌نکردن دخانیات و ذبح دام، استفاده‌نکردن از طبل و سنچ، ممنوعیت دسته‌روی، استفاده از زنجیر شخصی در آیین زنجیرزنی و... از جمله نکات بررسی‌شده و نظارت‌شده ما و همکاران معاونت بهداشت و گروه‌های مشترک در این ایام خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->